Ruilen en Retourneren

Velgen die ongebruikt zijn mogen binnen 14 dagen geruild of geretourneerd worden. Hier zitten wel enkele voorwaarden aan; lees deze pagina goed door. 

Belangrijk om te weten:

1. De velgen mogen NIET gemonteerd zijn, ook niet om ‘de pasvorm’ te bekijken. Als de velgen uiteindelijk niet passen lossen we dit uiteraard samen met de klant op.
2. Er mogen geen banden om de velgen worden gemonteerd.
3. Indien je de velgen laat bezorgen worden de bezorgkosten NIET terugbetaald.  Deze krijgen wij namelijk ook niet terug van de vervoerder en kunnen we, doordat we onze verkoopprijzen zo laag mogelijk houden, niet zo maar ‘terugstorten’.
4. Je bent zelf verantwoordelijk voor het terug brengen van de velgen; je mag ze zelf komen terug brengen OF laten verzenden. Let er wel op dat de verzendkosten en het risico van schade en verlies tijdens verzending je eigen risico is. 
5. Wij hanteren een restocking fee van 20%. Bij retour krijg je dus 80% van de verkoopprijs terug. Dit heeft enkele redenen. Door het formaat van de dozen kost het veel tijd en energie om deze te inspecteren en terug op voorraad te boeken (1). Daarnaast proberen we onze verkoopprijs zo laag mogelijk te houden, de retourkosten ‘verstoppen’ we daardoor niet in de verkoopprijs maar rekenen we direct door aan klanten die velgen retourneren (2). Op deze manier proberen we zo transparant en eerlijk mogelijk te zijn met onze prijzen. 
6. Extra kosten voor betaalmethodes (bijvoorbeeld Klarna) worden NIET teruggeboekt. Deze houdt de betreffende betaalmethode namelijk ook op ons in. De meeste betaalmethodes op onze website zijn te gebruiken zonder extra kosten, momenteel betaal je alleen voor Klarna en Creditcard extra. Ook bij annulering van een bestelling krijg je deze fee NIET teruggeboekt. 

Hoe te retourneren?

Stap 1: Lees alle ‘belangrijk om te weten’ punten door. Deze staan hierboven.

Stap 2: Stuur ons een bericht met het bestelnummer en de reden waarom je ze wil retourneren. Stuur nooit iets retour zonder alvorens contact op te nemen. Je hebt namelijk het retouradres nodig.

Stap 3: Wij kijken enkele dingen na (onder andere besteldatum etc) en keuren je retour aanvraag goed. Je krijgt van ons het retouradres. Let op, deze wijkt af van het bedrijfsadres. 

Stap 4: Je verstuurt de velgen zoals je ze ontvangen hebt; dus met dezelfde beschermende middelen. Daarnaast stuur je ze per velg. Ga dus niet 2 velg dozen aan elkaar tapen om zo op retourkosten te besparen. Dit leidt namelijk gegarandeerd to schade. Wij raden aan PostNL aangetekend en verzekerd te verzenden.

Let Op: Je kan ze natuurlijk ook zelf retour brengen. Geef dit even  aan, dan maken we daar een afspraak voor. Stap 5 en 6 geld niet als je ze zelf langs brengt. Dan kijken we de velgen ter plekke na en doen we direct de terugbetaling of de afronding mochten er complicaties zijn. 

Stap 5: Je hebt ze verzonden en stuurt ons een bericht met de tracking code. Zo kunnen wij het retour in de gaten houden. 

Stap 6: We kijken je retour na. Mochten er complicaties optreden nemen we contact met je op. Indien alles keurig netjes is aangekomen boeken we het geld terug via de oorspronkelijke betaalmethode (bvb iDeal, Klarna etc). Hier krijg je ook bericht van.

Wat mag niet retour?

Wij bieden ook custom forged velgen aan. Deze worden gemaakt op basis van klantwensen; kleur, design, maat enzovoort. Dit betreft een custom product, ofwel op maat gemaakt. Deze velgen kunnen niet retour.

Hoe weet ik of ik custom forged velgen heb besteld?
Custom forged velgen kan je alleen bestellen na intens overleg. We bepalen namelijk samen met jou het design, de maten, de kleur enzovoort. Deze velgen staan tevens ook NIET in onze normale shop, maar alleen op de pagina voor forged velgen. Heb je dus velgen besteld via de shop zijn dit NOOIT custom velgen en mogen deze retour.